Friday, August 13, 2010

xkn lari gunung dikejar

ok masa dh time dh, smnggu yg panjang dh abih kut. "takkan lari gunung dikejar". aku da tanam nh lam pala otak aku. yang lepas tu biar lepas la kn, nk pikir2 lg pn wat semak perut je. ngan keadaan skang nh better aku fokus kt karier dlu kut, bkn snang kn nk dpt kje gji starting yg cecah 7K kn?walopon keadaan n suasana kje yg agak gampang tp aku rasa berbaloi2 la. berbeza ngan kapal yg aku pnah naek b4 nh, kapal dagang or lebeh tepat lg company aku operate kapal tangki, ala nk bwk minyak petronas ngan shell tuh, kalo kapal aku x jln cmne kete kt bumi nk jln?haa..nmpak cm penting je kn kje bwk kapal nh(haha). ok cite die psl cara keje kt kapal tangki nh yg aku rs sgt cool. compare ngan kapal ms aku g praktikal taun lepas, kapal tangki nh, sorg @ 2 org je yg duty lam satu2 masa nh, kalo kapal dulu, mau sesak haa bridge tuh penuh org jaga tu la jaga nh la,mcm nk g perang(haha). tp struktur organisasi die lebih kurg sme je, captain=co, lpas tu chief officer=xo, 2nd officer=no n last 3rd officer= pegawai yg len2 la, sbb 3rd officer nh tugas die specific psl DCFF je,.so in total ade 4 org officer, tolak captain sbb die xyah duty,tinggal la 3 org je yg rotate setiap 4 jam. dorg nh lak biasenye ditemani oleh kadet, kalo ade kadet la kn, kalo xde sorg2 la duk kt bridge tuh. tp snang je sbb time blayar bknnye ade pe sgt pn, nk msk port lak pkai pilot. so scara rumusannye x heran la krew kapal nh biasenye 20 lebih je,x lebeh dr 40 org pn. Aku tgk bekas2 kepten yg jd lecturer kt sini lak, lam ms 8-9 taun da naek Kepten dh, taun die kire dr kadEt lak tuH..CPT GILE KUT!

No comments:

Post a Comment