Sunday, August 8, 2010

"kalo takut dipukul ombak jgn berumah di tepi pantai"

Tragedi nh berlaku pagi semalam, ari sabtu, kire2 pkul 4 pg. tengah aku asyik dibuai mimpi, tibe2 tdo aku terganggu apabila terdengar hentakan kuat bertalu-talu dr pintu. dengan prasaan mls berbaur cuak,aku bgn gak ngan niat tuk mengusha pe yg brlaku kt hostel aku nh. bukak je pintu, muka aku disapa angin yg kuat, loh ribut rupenye, ujan lebat gle2 ah. ksut2 n selipar berterbangan melayang2 dipukul angin yg aku agak2 dlm kelajuan 50-60 knot. Tgk kt rak kasut kt luar blk aku, stokin sume da melayang,sayup2 je aku tgk selipar aku bergolek2. Lam keadaan ribut tuh aku pun mngejar la selipar jamban brwarna biru kepunyaan aku yg bapak sedara aku blikn mnggu lepas. Malangnye dlm kegelapan dan angin kencang tuh aku jmpe sebelah je selipar je selipar tu, sebelah lg mne celah tah die terbang. Sebab ngantuk sgt, aku hentikn mission search n rescue selipar n masuk tdo blk. tapi apakn daya ngan ribut camtu, ujan lebat lg, cermin blk lak begegar, ditokok tambah ngan kilat yg sabung menyabung lak. aku tgk kt lantai blk aku da basah dah. dengar bunyi ombak kt luar blk lak kuat gle. "xkn air laut naek sampai ke bilik kut?mau kne tsunami maut gua pg nh" mcm tu la aku pikir. then aku menghampiri cermin nk usha ombak kt luar tu, besar mne la kalo dh bunyi sampai mcm tu skali kn. nk bkk cermin kompom la seperti menjemput ribut kt luar tu dtg function lam blk aku secara berjemaah. so nk xnk aku lekatkn je muke aku kt sliding window tuh tunggu kilat dtg bru la leh nampak ombak kn,kalo x nk nmpak cmne, dh tntu gelap gle kt luar tuh. kilat sambar je aku usha ombak, xde besar mne pn, bunyi je lebeh(haha). So memandangkn keadaan da terkawal aku sambung la tdO blk. masa nk tlelap tuh aku tpiKir ayat nh "KalO takut dipUKul ombak jgn berumah di tepI pantai"

No comments:

Post a Comment