Thursday, August 26, 2010

Honesty VS Sincerity

Tatau mcm mne nk ckp dh, ssh btol la kalo da tlebeh feeling nh, pantang lonely sket mula la nk mnulis. Da mcm pmpn dh aku nh, asyk ckp psl feeling je. Tu la dlu duk kl p cr 1 umah ngan bapok, bajet nk duk umah kemas2,cantik2, xnk yg setinggan2. Pastu duk follow blog akak senduk lak, ala blog bapok tu. Cite die klaka gle kut,rugi la kalo x bce kn. Tp last2 tgk la ape jd, aku lak duk mnulis mntang nh. Bg sume org bce lak tuh. Aku dh rs sdikit pondan dh(haha). Nk wat cmne dh duk sini bosan kn, lgpn best pe tulis2 nh, xde la aku mengalami kemurungan yg melampau pastu wayar short pastu bunuh org. Tgk brita smlm, yg semelih anak sendiri tuh? Kalo die tulis sume bnde yg kusutkn otak die aku rs xde la wayar die putus kn. Stress nh kalo salurkn ikut saluran yg btol xde hal pnye la kn.

Ok abih merepek, cite die psl hasil muhasabah diri ataupun sesi termenung aku lam bas masa on the way nk g masjid selat kt bdr melaka td. Ms lalu tepi kuari tanah kt mne tah aku ternampak buldozer@jentolak, lpas tu aku tpikir, b4 nh kalo involve in any relationship, x kesah la kwn ke, awek ke, skandal ke, aku mtk 1 je. Honesty@ kejujuran, mksudnye prangai ko busuk cmne pn jgn mnipu aku sudah. Ckp direst je x yah selindung2 sbb aku pcaya yg aku boleh handle kbenaran. Yg aku xleh handle hanyalah kbenaran slepas penipuan trkantoi.
Recently, aku dapati de 1 value lg yg penting sbenarnye. Sincerity. Kalo kte ikhlas wat smthing or bkwn ngan smone, god willing smuanya akan bjalan lancar. Org ckp pe tu, aaa bkwn biar ikhlas la xyah nk de udang sebalik mee ke chakoteow ke, walopon udang tu sedap, tp kalo duk sebalik mee ke batu ke cmne nk mkn kn. Kalo btol kita ikhlas nk bkawan kn xde la drpd duk bkwn elok2 trus jd musuh kn. Nh sume jd kalo kte wat smthing nk kne ada kpentingan utk diri sndiri. Selfish nh bgus gak kdg2, tp biar di tmpt yg btol n ms yg btol la. Sme la cm lam politik, aish nh yg mls nh, da membebel smpai politik lak, smpai esok x abih nh. Ok2, main point die, ikhlaskn la diri ble bkwn, jgn smata2 tuk kepentingan peribadi je. Sekian sj hasil sesi termenung aku lam bas td.

No comments:

Post a Comment