Sunday, July 11, 2010

"tribute to love"

lima taun lepas, taun 2005 aku daftar di KMPP,(matrik penang). amek sains fizik sbb dr dulu lg duk brangan nk jd engineer kn, masa aku kecik2 dlu mak aku ckp engineer nh gaji masyuk. aku pn x sdr, tiba2 engineer tu dh jd cita2 aku. pnah gak masa aku bru msk skola mnengah dulu, timbul persoalan apakah engineer sbenarnya? dr skola rendah duk sbut engineer2, last2 msk skolah mnengah bru tpikir yg aku tatau pn apa bnda yg aku nk jd tu. aku pnah tanya pak cik aku yg sbaya ngan aku tuh, "engineer tu apa pak cik pit?". dengan slumber badak cik pit aku merungkai engineer tu dr segi bahasa "engin tepi = engine near". jelas penjelasan dia sgt x mmbantu. dia menyimpulkn engineer nh kerjanya berhampiran engine. last2 aku abaikn je cik pit aku tuh, da bsr sket bru aku tau de pelbagai jnis engineering. Nk msk wat foundation pastu should p oversea, spm lak kantoi fizik, so nk xnk aku end up kt KMPP.
bnde prtama yg aku prasan kt matrik nh yg amat ketara adalah bilangan awek di dalamnya. bersepah2 awek! pandang depan awek, pandang kiri awek, pandang kanan awek, pandang belakang ada ismid ngan Tr sbb depa duk jalan blakang aku(haha). kalo awek leh diibaratkn sbg ikan, KMPP adalah sebuah kolam ikan, kira kalo baling jala tu kompom lekat 3-4 kilo pnye ikan, pnye la byk kn. So as a lelaki normal kompom2 la aku pn nk gak mancing kut2 la lekat sekor due ikan kn. Tapi problemnya, time tu aku x konfiden, self esteem kurang, nk ngayat pn x reti. last2 end up memerhati dr jauh je.(huhu) pathetic!
Da lme sket aku kt KMPP nh, da tau selok belok nek bas g the summit bkt mertajam sume, aku dh belajar berjinak2 ngan aktiviti karoke, x silap aku nh sume pengaruh dr TR la nh, kalo x, nyanyi lam blk air je, sbb da bsr da abis skolah sume kn, upgrade sket r, nyanyi pn kne kne ade mic, bru feel. So cite die, every week ktorg akan trun summit la tuk berkaroke, err hampir every week kut. 1 ari nh, lpas da selesai sesi melalak dan aktiviti tawaf menawaf keliling summit tu, ktorg pn menuju la ke blakang the summit nh di mana terletaknye stesen bas dan jge bas2 utk perjalanan pulang ke matrik. Aku igt lg time tuh, ade aku, pitdel, TR, eburp, adie, ismid ada tatau x sure la plak. masuk je bas tuh, cm biasa la rock star kne duk blakang2, aku pun ayun la kaki jln nk g blakang, tgk de seat 3 row dr blakang tu kosong, aku pun berniat nk parking kt situ. Setelah hampir ngan seat yg aku booking lam ati, aku pandang sebelah kiri aku "alamak cantiknye awek nh" gulp* aku telan air liur. Pada mata aku time tuh ibarat terpandaang bidadari la plak, die punye cantik, ngan kulit putih die, bersinar2 kut aku nampak, muke die sgt2 berseri2, ati aku da x snang duduk dh time tu, dup!dap!dup!dap! "aku nk knal ngan die!" muktamad! tu la lebey kurg kata ati aku. Aku pn tatau apsal, keinginan tuk knal ngan awek tu scara lebih dkt membuak2. seumor idup aku 1st time aku rasa cmtu, x pnah aku jmpe awek yang sgt cantik cmtu. aku rs,aku dh...fall in love at the 1st sight..walopon nk sgt aku knal ngan die, tp memandang kn aku mmpunyai mslah kekurangan konfiden lam bdn mmg ssh la aku nk approach awek nh, nk pulak ilmu ngayat yg cetek di dada nh kn. "nk ke die bkenalan ngan aku?dh la gemok, huduh lak tuh, dressing pun skadar cukup wat tutup aurat je" mcm2 la tanggapan negatif yg aku bg kt diri sendiri sehingga menyebabkn konfiden yg bru nk timbul sket2 ms mula2 nmpak awek td ilang trus.

bas tu start jln je bas tu da penuh ngan dak2 KMPP kt blakang bas tu, byk dak laki la, awek tu duk ngan sorg budak pmpn, aku rs dak skolah lg la yg kt sblah die tu, aku tgk die lak aku rs maybe dlm 19 or 20 taun la. tu pn wat aku takut gak, nk ke awek nh knal ngan laki yg lebih muda kn. maklum la tgk mke die nmpak cm matang sket, aku cm budak2 je, pmpn kn cm matang awal sket dr laki kn. sepanjang2 prjalanan tu, riuh gak la ngan dak2 kmpp kt blakang tuh, sbb kt blakang tuh ade 2 org awek lg pkai sexy, so dak2 kmpp, dak klantan kut x slh aku duk kaco2 la dorg nh, aku ngan geng2 aku lak duk menokok tambah sket2 je. Aku usha je awek tepi tingkap tu diam2, die pkai t shirt kaler putih. walopon mata die pandang ke luar tingkap, telinga die duk denga je ktorg kecoh2 kt blakang tuh, kdg2 trsenyum gak die. Cantik! aku cair gile. walopon lam aspek laen aku serba serbi kurang tapi aku konfiden ngan 1 skill nh yg aku miliki sejak dr skolah rendah lg, skill utk mnjadi badut, buat lawak bodoh2 boleh la, tapi nk msk raja lawak x lepas la. Aku pgg tgn eburp, aku tepuk2, siap tiup2 lg buat2 mcm nk tilik nasib eburp, time tuh awek brbaju putih tuh da prasan prlakuan bangang aku tuh, last2 da wat cmtu aku da tatau nk ckp pe, trus trkuar dr mulut aku "ok eburp skang nh ko nk tau esok ujan ke x?" awek tu trgelak! maybe die rs lawak kut, menilik cuaca melalui tgn eburp, mne ade kne mngena kn.

da nmpak awek cun tu trgelak aku scara otomatik brani nk tegur la kn, ktorg kaco2 la awek tu, walopon scara brkumpulan, at least awek tuh berkomunikasi gak ngan aku!(yeah!) so ms ngah kaco2 tuh, aku dpt tau yg awek nh, bkn dak matrik, n umah die sbnarnye kt blakang KMPP tuh, sbb tu la die naek bas skali ngan ktorg tuh. Masa ngah kaco2 die tuh, adie siap tangkap gmba die lg pkai hendet eburp, time tuh eburp pkai hnset paling canggih la, nokia sabun yg de camera bagai tuh kn, aku pkai hnset cokia je, ringtone pn polifonic je. last2, nk mtk no die lak. cmne la nk mtk no fon die nh kn, xnk nmpak cm tringin sgt nk bkenalan ngan die kn, nnt msti die jual mahal ke, takut nk bg no kt strangers ke kn, then ape aku wat? aku suh die salin no aku, kalo die x sudi nk knal ngan aku pn, msti die wat2 salin gak kn tuk jaga ati, so ble die dh salin aku sound la "xkn salin je kut kak long, miskol la" pastu die miskol!(yeah!)

lepas tu start la episod aku ngan die, walopon ms awal2 tu aku rs die lebeh brminat ngan adie sbb adie kn lg hensem. tp xpe aku nk gak try!untung sabut timbul, rugi batu tenggelam kn(haha). Dah dpt no msti la aku msg slalu kn, then baru la aku dpt tau yg die sbaye ngan aku(yeah!) n ngah skolah form 6 tak jauh gak la dr matrik aku tuh. Ms duk msg2 die tuh aku duk bgurau gak la, suh die dtg mlawat ptg2 bwk apam balik ke ape ke kn, ade 1 ptg nh die btol2 dtg!(yeah!). aku ske gile. 2nd time jmpe ngan die, nmpak brtambah2 cntik lak die, ati aku trjatuh lagi. die dtg naek moto kriss kaler biru, ngan helmet ARC setengah tuh, comelnye die. prtemuan ktorg x abes kt situ, lpas tu aku ajak die maen tenis lak, bsukan sme2, aktiviti menyhatkn badan tuh, die dtg msk ikut pagar blakang matrik, pkai suar track warna putih ngan bju pink, memandangkn masing2 pengkaq x reti men tenis, last2 ktorg end up jln2 keliling matrik je, bsiar sme2!(yeah!) pnah gak aku ajak die kuar men boling ngan geng2 aku kt summit, then ade gak skali ktorg kuar double date, aku ngan die n adie ngan te'ah, time tu adie pn bru2 lg ngan te'ah.

dulukn ade zmn org duk pakai gelang getah kt tgn tuh kn, kaler oren la merah la itam la, de yg nike adidas sume ade la, ala yg 1 lima ringgit je tuh. adie slalu pkai gelang tuh dulu, ms ngah jln2 kt summit aku nmpak gelang tu kaler pink, kalo ira pkai msti cntik. lupe lak nk knalkn, awek tuh nme die murnirah, aku panggil ira je. then aku pn beli la 1 ngan niat nk adiahkn kt ira, since ktorg kwn2 je time tuh ms ira dtg mlawat aku 1 ptg nh ngan durian langsat bagai, aku rs segan lak nk bg kt die, ikutkn ati nk je aku tarik tgn die pastu sarungkn trus, tp kang die takleh trime mkn penampar lak aku, so better safe then sorry kn, lastly gelang getah tuh pun lesap mne tah x bg pn kt ira. malu!

lepas da mule nk mesra sket ngan ira aku dh wat silap besar, aku layan cm die tuh awek aku lak. 1 petang nh, die janji nk dtg melawat aku, cm biasa la aku pun bwk geng2 aku tunggu la kt tasek KMPP tu cm biasa, then die x dtg. aku msg x bls, kol x angkat. mlm tuh aku tau ira msti kol aku, aku pn off hnset n tdo.(mrajuk) mlm sket adie dtg blk aku, die kata ira msg dia tanya aku mne, die kol x dpt pn. lpas pada tu, ira da start menjauhkn diri. die dh x dtg mlawat aku bwk apam blk, buah durian sume cm slalu dh. die asyk ckp yg xde transport je nk dtg. Later aku dpt tau, die trlepas ckp yg die x ske org marah2 nh, mungkin pada anggapan die, aku nh sorg yg panas baran n pmarah kut time tuh. Aku mrh die x dtg ptg tuh sbb tuh aku x on fon. padehal gua majuk(huhu)

No comments:

Post a Comment