Friday, July 16, 2010

part 3

"smile again"

Alang2 da smpai 2 part aku tulis kn, pe kata kalo abiskn je cite nh. Bile pikir2 blk, ok jgk aku ada pngalaman yg cmnh kn, kalo korg pn masing2 de jln idup sndiri kn. Lupe lak, skang nh aku lam mission tuk abihkn cite korea b4 msk alam, tajuk cite die “smile again”. Tacing2 gak r cite, walopon plakon laki sume x mncapai tahap piawaian standard hensem aku tp heroin die ok gak la, kire not bad la. Byk cite korea slalunye awek die comey2, tp heroin yg aku tgk nh jns x comey punye, kire muke bujur sireh la, jnis2 yg cantik. Selaluye kalo jenis cite yg heavy tacing nh, plakon die dr jeis yg cantik, kalo plakon comey2 nh, die punye tacing x heavy sgt, lebih byk keceriaan and funny2 la. Anyway, aku bru pasan yg tgk drama nh pn ade bestnye gak dr novel, lam novel xde sound effect so dlm drama nh, ble smpai part seedy ke, plakon x yah ckp byk, dorg pasang je lagu mendayu2 wat muke tacing2 sket, kompom mood seedy tuh naek. Kalo heavy lg die punye tacing tuh silap2 skali ngan aku ikut skali nyanyi, tp merapu2 je la, mne aku reti bahasa korea kn.

Ok berbalik kepada smbungan cite poyo aku, lepas da msk atma, aku pn sgt la bz ngan proses transformasi nk btukar jd askar. Scara detailnye xyah la cite kn, ko phm2 sndiri la trening askar nh, so dh xde ms nk piker psl awek bagai nh. Sehingga la 1 mlm nh, ms aku ngah mengerah keringat cuci sinki, mop lantai, lap meja kt mess(err dewan mkn), hset aku brbunyi. Aku tgk rupe2nye ade reminder la, birthday siti, oh lupe lg nk ckp, awek bmi nh nme die siti. So aku slumber je la msg die wish birthday kn, lgpn time tuh akademik dh start, hnset pn da dpt blk. Sekali die cm terharu la plak aku igt birthday die kn, so ktorg start msg2 blk, lepas beberapa ketika, ktorg pn decide nk jmpe kt mid, sj nk jl2 kn, lgpn time outing aku xde mne sgt nk pegi, dulu lak outing dr pg smpai mlm kn, asyk kuar ngan cimok men snuker je lpas tu pkena nasi kandaq, msk blk kem. Skali skala nk gak kuar jln2 ngan pmpn kn, mcm mmbe2 aku y glen yg de awek time tuh. So smpai ari yg di janjikn, ktorg pn jmpe la kt mid. Ms jmpe die, aku tgk die da laen sket dh, ms 1st jmpe dlu, dressing pn agak kampong sket, skang nh da style sket. Die pn tgk aku smart smcm je kut time tuh, ye la dh x belemoih sgt dh kut time tuh, kuar pn pkai kasut itam, baju tuck in rambut kemas sume, so die pn tertarik kut ngan aku. Lpas pada tuh ktorg kapel blk.(haha)setaun jgk la ktorg brpacaran, spnjang2 masa tuh, ade gak skali dua ira cntact aku, tapi aku pn layan gitu2 je la, sbb time tuh aku da trima hakikat dh yg ira mungkin bkn jodoh aku, lgpn org x ske mne leh paksa kn. Baik aku hargai je ape yg ade ngan aku.

Klimaks cite aku ngan siti nh, ms ujung2 taun 2007, ktorg tuka hnset, die pnjam hnset aku nk watpe tah time tuh, so mnggu berikutnya, ktorg kuar la dating lg, tuka blk hnset , da tuka hnset bagai, aku tgk la lam inbox hnset aku, ade msg dr laki lain tuk awek tercinta aku nh, siap men kiss2 gud nite lg. membara beb jiwa gua. Ble tnye die x ngaku, aku tnjuk msg tuh, die mek hnset aku die padam pastu trus melakukan aksi wat bodo die tuh, aku mmg xleh trima gle, mlm tuh aku kol laki tuh, tapi aku bg aswad yg ckp, aku xleh nk bckp la sbb ngah mmbara sgt jiwa nh, nk ckp ape pn tatau. So aswad bcakp la ngan laki tu sbg aku, nk tau laki tuh ckp pe? Die kata kalo nk basing scara sihat la bro, terang-terangan die mncabar aku, pdehal tuh awek aku, die nk msk line lak, pehal lak bersaing, kalo tuh bkn awek aku, leh la sme2 brsaing nk dptkn siti. “ko nk sgt ek laki tuh?” so lpas aku kol laki tuh, aku kol siti, aku ceraikn die sbb nusyu.(haha) pdehal aku syg lg kut die time tuh, tp mengenangkn sikap wat bodo yg die tunjukkn tanpa mnunjukkn sekelumit pn rasa bsalah aku jd sgt bengang dan meragui cinta n syang die terhadap aku. Awal taun 2008, time aku da reda2 sket, aku cntact blk siti, time tuh as a fren la, aku mtk tlg die watkn projek elektronik aku. Masa aku jmpe die nk mek projek tuh, die cite yg die da jmpe bf baru, syukur la sbb ade “abg” die tuh kn, then ngan snangnye die leh lupekn aku. Pdehal time tuh aku pn de niat nk rujuk blk, ye la da biasa idup ber awek nh kn, ble solo rs x sdp lak, lgpn aku nye syg kt die msih berbaki lg, n aku msih lg merana kehilangan die. Tapi leh lak die ckp cmtu kt aku, bru sbulan dh de pengganti? Wut de hell?? Skali lg aku panas.

Trus aku wat bodo kt siti, n berikrar tuk mnjadi gay. Aku dh x pcayekn pmpn. Aku bkenalan ngan laki je kt tenet, org lain wat blind date ngan pmpn aku blind date ngan laki. Tapi xde la smpai tahap dr seksual aku gay kn, just dr sudut pergaulan je, aku lebeh snang lepak2 ngan laki brbanding ngan pmpn. Bulan 4 taun tuh, ms birthday ira, aku dpt weeken, so aku blk la kampong, time tuh ira ade lak kt uum, so as a fren, aku pn ajak la ira kuar n blnje die mkn. Ktorg g secret recipe, igtkn nk mkn kek, last2 ira g mkn tom yam.(haha) lpas mkn aku bwk la ira g ln2 kt tasik darul aman tuh kn, since die ckp kt uum tuh pn die x pegi mne sgt. Ms on da way nk anta ira blk uum, aku cite la sket psl kekecewaan aku nh dan juga ikrar aku yg xnk kawen dh sbb kecewa ngan awek nh kn, kalo kawen pn tnggu pencen dlu la umo 40 lebey ke kn. Ira gelak kt aku, lpas tu die ckp “xpe,nnt kte tgk la kawen ke x kn, kalo kawen jgn lupe jmput ek”

Lepas pada tuh aku kembali menyambung life aku kt kem tuh, xde bnde yg best sgt pn biase2 je. Until 1 day nh, aku rs ms nk start posa taun 2008, time tuh de weeken. Tapi aku x blk, kbetulan kete berg de kt Kl, so ktorg overnite kt KL je la, aku, berg, pali ngan atoy. Mlm tuh tbe2 ira kol aku, rupe2nye birthday adik die mlm tuh, dpt free kol dr hotlink, so alang2 da free n xde spe nk kaco, die kaco r aku. Time tuh pun, aku rasa atoy pun baru mule nk rapat ngan adik alip,diba. Mlm tuh lpas da boring kt kl, ktorg g s.alam lepak ngan diba n awek alep. X cukup gayut lam kete, ms ngah lepak ngan diba tuh ira kol lg, so sku pn tinggal la dorg mlepak smbil mkn roti canai tuh n trus bertenggek tepi longkang bgayut ngan ira.

Sedar x sedar, aku da start rapat ngan ira, ktorg slalu msg2 bagai, kdg2 3G(I love technology..haha). rapat pn lam fon je la, time tuh stiap kali denga lagu dr 6th sense “tanpa” mesti aku tringat kt ira, kire lgu tuh baru nk naek kut time tuh. Dh jd mcm lagu tema ktorg lak. Walopon rapat, tapi lam fon je la, ari2, stiap mlm x pnah miss aku gayut ngan ira. Time tu lak nk dkt2 ujung taun dh, cuti lak xpnah nk dpt sbb da tukar NC baru yg sep nk bg cuti n then aku lak bz ngan preparation nk g ltha industry kt lumut, so ktorg x dpt la jmpe. Ujung taun btol2 bru aku dpt cuti smnggu before proceed pegi lumut tuk 6 bulan. Ble ckp kt mak aku nk blk cuti smnggu, kbetulan lak de kenduri kawen mak sdara aku kt klantan, walopon x memaksa tapi aku dpt rasakn mak aku berharap yg aku ikut die g klantan, aku lak time tuh da plan nk blk jmpe ngan ira, since cuti de smnggu, aku rs smpat kut g klantan dlu, blk tuh bru jmpe ira.



No comments:

Post a Comment