Tuesday, July 13, 2010

part II

"lebey kurg cmnh la helmet tuh, tp lg cute la, korg pnah nmpak kn?kn?'

mlm nh free smcm je so aku rs cm nk smbung la psl kisah jiwang nh, since aku da terpengaruh gile ngan novel jiwang yg aku baca tu kn(haha) . sbenarnye novel nh ade lebeh die dr TV kn, ade yg kata watpe nk bce ovel tgk tv lg snang kn. bestnye bce novel nh adalah melalui detail yg penulis tu tulis, kalo tgk tv je kite slalunye ilang fokus kt suasana or persekitaran cite tuh, slalu amek port psl jln cite tuh n nk tau ending die cmne je k, tp through novel, kte biasanya nmpak penghayatan feeling watak lam cite tuh, cthnye cara watak tuh bernafas, suasana sekeliling watak tuh, aku nk ckp n x reti la phm2 sendiri la. Pompuan lak ske kn bnde2 yg detail, so x heran la pmpn yg byk ske bce novel nh, npe aku ckp pmpn ske detail?cthnye, cbe ko ckp kt die "i syg u", tu sgt la x ckup tuk pmpn, msti die akan tnye blk? "npe syg i?" byk lg bnde yg die ske tanye, sumenye nk reason. Tapi masalahnye, laki nh jenis simple, perlu ke sbb tuk syg seseorg? laki lebih kepada visual, so cinta pandang pertama aku rs sgt2 sinonim la ngan laki nh, nmpak je cun trus cair, nk bkenalan bagai. pmpn lak byk songeh sket, byk bnde dorg nk kne consider, aku x berapa pasti sgt, tp rsnye pmpn ngan cinta pandang pertama nh jarang2 la jd. Selalunye pmpn akan terpaut pada keikhlasan sesorg lelaki tu(cewah). btoi ka?(haha) x kesah la ape pn kn, tp bab feeling nh kalo tnye aku, mmg x perlukn reason la, kalo ati dh ske nk wat cmne kn.

tapi bab relationship nh kn melibatkn 2 org, so kalo pmpn dh tnye tu nk x nk kne jwb la jgk kn, ape leh wat, x jwb kang ckp x syg lak. fuhh pening2. sepanjang perlibatan aku ngan pmpn so far, pe yg aku dpt is communication is everything kalo dlm relationship nh, kalo masing2 maen pendam rs mmg x jln, waloapepn jd, komunikasi ngan awek kne jln, kalo ade rs x kne ape2 luahkn, n jelaskn mne yg patut. kalo time tu rs rindu ckp je rindu, laki nh problemnya nk ckp bnde2 cmtu berat sket, unless da btol2 feeling kn, snang cite anggap pmpn tu phm2 je la, tp pmpn nh pn haru gak, slalu wat2 x phm. adeh, so pndai2 la kn. npe lak aku mrepek psl bnde2 nh? sj je nk share sbenarnye, aku pn baru kapel skali je, teman tp mesra tu byk kali la gak. tapi yg kapel skali je tuh yg wat aku serik tuh.(haha)

sambung2! lepas ira da start menjauhkn diri, idup aku kembali kucar kacir, aku jd angau gile. tdo x lena, mkn x lalu, mandi basah la, mndi mnde kalo x basah kn. main point die, melalui ira aku belajar ape itu rindu, sblum2 tuh x pnah pn ada prasaan yg mcm tu. ble msg aku ira jrang balas, berkunjung ke matrik ape tah lg kn, lme2 aku dpt rasakn yg ira mcm dh de bf baru. ble aku tanye x mungkin la die ngaku kn. tapi aku x pnah give up, walopon ira lyn aku nk x nk je, aku mmg x jemu2 la cntct die or msg die. yg bestnye, aku slalu terserempak ngan die kalo pegi pekan kepala batas tuh, tp terserempak pn, die nek moto aku kt lam bas, usha je la, xkn la nk mnjerit ke luar tingkap kut. Ira cume akan datang cr aku kalo die perlukn pertolongan, die kn form 6, nk kne amek muet bagai kn, aku pn kne mek muet gak, tp aku cekang sket la BI nh, so kdg2 ira dtg mntak tlg ajar BI n ape2 yg memusykilkn die la. Pernah sekali ira dtg naek skuter pkai helmet pink yg mcm topi besbol tuh comey gile, aku perasaan die nmpak ayu gile arituh ngan bju kurung putih bunge2 pink, siap pkai eyeshadow kaler pink lg.aku cair~ pnah gak skali ira dtg ngan baju skolah, ms tu die bru blk skolah n singgah matrik jap tghari tuh, nk mek article paper yg aku tlg cr utk die tuk die wat kje skolah. walopon aku ngah tdo ngan aman damainye tghari tuh, aku paksa diri tuk bgn gak, sbb aku nk jmpe die. rindu. Dh msk ujung2 kt matrik, aku dh otai sket dh, msk kuar matrik ikut ske abah aku je ari2, ptg2 biasanye aku pinjam moto brade cafe lpas tu merempit g umah ira. kalo die x dtg aku boleh pegi dh, so slumber badak je aku bertandang kt umah die ptg2, byk kali gak r. de skali tuh, ms aku ngan rumet aku yg bernama Oren g umah ira, moto brader cafe tuh rosak lak, gear die sudah patah, seb baek sempat smpai umah ira, tp balik tuh ktorg kne tolak r moto tuh, de la lam 500 meter bru jmpe kdai pomen, malu gle ngan ira:p

sbenarye ms 1st sem kt matrik tuh, lpas ira da start bolayan aku. ade mmbe aku dh knalkn ngan aku ngan sorg awek nh. dak Unikl BMI, ala yg aku cite sbb die aku msk atma tuh. Lepas frust menonggeng ngan ira, aku lyn la awek bmi nh, lgpn kapel lam fon je, so nothing serious la at that time, aku igt die pn sj2 je nk sronok2 ngan aku. tp mkin lama mkin rapat gak la ktorg, sbb ari2 msg kn, kdg2 bgayut, so aku dapati awek nh agak supportive la, ms g interview atma yg mcm sial tuh, die la peneman aku siang mlm, sbenarnye aku x btau die pn ms awal2 tuh, aku nk msk atma, bajet nk surprisekn die la, alih2 kne g interview kt JB lak, so ms blk dr JB tuh since kne tukar train kt kl sentral n ade byk jam jgk kne pending kt sne, so 4 the 1st time i few month, ktorg set nk jmpe. lpas jmpe je trus x mesra cm dulu dh, aku dpt menghidu perubahan die yg ketara. ye la aku kn huduh, spe yg nk kn?nk pulak bru blk interview atma, da la itam nk mampos, selekeh gle lak tuh, walopon die mcm da brubah aku still bertahan gak, sbb time tuh da nk msk atma dh, last2 ms aku smpai kl 2 ari b4 register atma, aku ajak die jmpe skali lg tuk last time before aku report kt lam kem tuh, sbb nnt da x dapat cntct dh, atma pnye induction 3 bulan, hnset sume dorg rampas. Time tuh aku siap bwk coklat lg yg aku beli kt langkawi tuk hadiahkn kt die la, last2 ms aku ajak tu mcm2 alasan lak die bg, de klas la ape la, seolah2 try tuk mngelak dr aku. So mlm b4 report ke atma tu aku "ceraikn" die talak 3.(haha)

No comments:

Post a Comment