Friday, July 9, 2010

"lafazkan cintamu"




semalam kn aku btau Polinah bg pnjam 2 bijik novel die kt aku. lpas abih bce gemersik kalbu tu, aku trus sambung bce lafazkan cintamu smlm gak. yg dasat nye novel nh, aku xleh nk stop baca, so dgn gigihnye, smlm ms nek tren blk umah aku bce, arini b4 msk keje aku da bjaye abihkn novel tuh. Sepanjang baca novel nh aku rasa cm nk menjerit je, bengang gle. sesunggunya novel nh bjaya mempermainkn emosi aku(haha). aku nk cite psl novel nh pn rs geram nk mampos, mcm dh x nk igt dh. gile impak die kaw2 pnye, sme cm cite korea yg aku tgk x tdo mlm dlu "will it snow for christmas".

aku story sket je la, mls nk bg detail2 sbb skt ati x ilang lg. aku siap mendengus lg kut ms bce novel tu.."urrrgghhh" mcm tu la lebey kurang bunyi die. cite die psl Erina ngan Haikal, as a heroin cite nh of kos la erina nh digambarkn sbg awek yg cun, tp lain sket dr watak novel yg aku baca b4 nh, kire die x mcm raihana sgt la, die pendek sket dr raihana, kire kecik2 molek je bdn die. Haikal lak lebey kurg cm fahrain Ahmad aku rasa, tapi pkai spek. Erina nh sbtg kara, haikal lak anak org kaya. nk dijadikn cite muka erina nh sbijik mcm muka adik si haikal nh yg da mati. eksiden masa naek superbike ngan haikal. kire mule2 haikal wat erina cm adik die la, nme adik die hana murnirah.

mmg rapat nk mampos dorg nh, bajet cm adik bradik la bkepit ke sana sini smpai kdg2 org salah sangka dorg nh "ehem2" lak. tapi kalo nk diikutkn ko ngan adik pmpn ko slalu ke kuar bkepit ke sana sini? cm x logik pn ade kn. So as a bukan muhrim nh, lme2 erina sudah sangkut sme haikal. tp yg mmbuatkn aku geram tuh ble brlakunya episod memendam rasa yang bertali arus antara Erina ngan Haikal. Masalahnye erina rasa dorg x staraf setaraf, ye la enggang ngan pipit mnekn bisa terbang seiring(haha). Lagi satu haikal lak ade buah ati dh, 5 taun haikal tunggu awek die tuh abeh study kt oversea, kire setia abih la haikal ngan buah ati die nh. Nme die juliana, die punye cun mcm wardina sket, style berpakaian pn cm wardina. yg penting die lg cun dr erina la, mne erina x pndam rasa kn.

mule episod men "tarik tali" antara erina ngan haikal ble mak haikal desak haikal ngan juliana btunang. So masing2 pndam rasa dh time tu, tp bongok dua2 bangang. haikal time tu lak ralat nk tunang ngan juliana sbb juliana byk kali kantoi ngan die kuar ngan laki laen, ade skali tu siap juliana anta msg "i miss u syam". haa!! mslhanye nme haikal bkn syam. bila tanya juliana, sumpah dia x ngaku, dia kata mmbe je. lepas da btunang ngan haikal, juliana rasa erina ada ati kt haikal, so die mcm dengki sket la, sanggup die g cari erina kt JB, lam masa yg sme de sorg lg mamat nme razwan duk tackle erina, b4 juliana dtg, masa birthday erina, razwan dh propose kt erina.

sbb nk cover line, masa juliana dtg jmpa erina tuh, erina maen bedal je ckp die nk kawen ngan razwan so dat juliana dh x syak ape2. malang sungguh, sbb erina x syok pn kt wan nh. nk dijadikn cite lak, stelah kantoi mkn bersuap bagai ngan laki lain, haikal pn face to face ngan juliana nk settlekn bnde nh, alih2 juliana slhkn haikal lak, konon ada hati ngan erina. Geramnya aku ngan pmpn nh! harap cun cm wardina je, prangai......haish! so dorg putus tunang, time tu tnggal sbulan je lg nk kawen, pendek cite last2 majlis kawen dorg ganti lak erina ngan wan yg kawen.

then start la khidupan sengsara erina, mlm prtama wan dh x nk maen ngan erina, wan pn x bg erina panggil die abg. 2-3 bulan pastu wan kne buang kje, pastu jmpe mmbe lama die isap dadah lak, pastu erina kne sepak trajang, klimaks die erina blk umah satu ari nh bkk pntu blk tgk wan ngah maen ngan LAKI laen. gay rupenye menatang tuh, pdehal ms ngorat erina romantik gle, bg bunga ari2 kut, so to all ladies out there hati2 ngan org yg bg bunga tiap2 ari, die mungkin gay!(haha) lpas tu pe lg erina anta signal SOS la kt haikal, haikal turun JB dr KL mlm tu gak. lpas tu ms nmpak erina ngan haikal kt opis, wan bengkek gle, die tarik erina bwk umah, kt umah erina kne blasah kaw2 pnye, b4 kne tu die smpat dail no haikal, so haikal pn rushsing g cr erina. ms haikal jmpe erina, da nk mampos dh pn pmpn tuh.

tp erina bjaya diselamtkn gak la. cume trauma sket pastu. Lepas byk gle episod2 yg menyakitkn ati aku, aku tatau nk expect ending die cmne. so it turns out ending die agak mendatar la, mls nk cite smpai abis sbb ending die xde yg nk wat aku mnjerit sgt. biase2 je. tapi pe yg aku dpt dr novel nh adalah, never ever ever "maen tarik tali" kalo rs mcm masing2 da syok ko try je, mslhnyekn masing2 bajet nk jd hero, kononnye berkorban demi kebahagiaan 1 pihak lg, "kalo die bahagia pn da cukup dh, aku hepi asalkn die bahagia" walopon ngan org laen?? bulshit!! mne leh hepi. gile ke ape?ko nh batu ke?kayu? de 1 lg gak yg aku muskil, kalo erina aku paham lg la die leh jatuh ati ngan haikal kn, tp haikal tuh, dh la muke erina sbijik cm adik die, cmne die leh kawen lak ngan erina. walopon hakikat die erina tuh bkn adik die kn, tp cm sumbang mahram lak kn?hahaha

No comments:

Post a Comment