Sunday, April 25, 2010

"cite korea"

cite nh la wat aku x tdo mlm..haha

haa..since smnggu dua nh aku duk layan cite korea, aku nk cite la pasal cite korea and limited kepada drama je la sbb movie korea da lme aku x tgk. Tapi movie ke drama ke mmg terbaik la kalo dari korea nh kan. 1st drama korea yang aku tgk fullhouse. Lepas pada fullhouse tu mmg bederet2 arr yg aku dh tengok, nak cite sume pun sumpah aku dah lupe so cite secara general dah la kan,lagi pun aku cite utk diri sendiri baca bkn utk org lain pun,tapi aku tgk td ade follower siot..hahaha malu la,asal korang baca blog aku?hahaha ok2 cite korea xde kne mngena ngan korang. Dalam cite korea nh mmg standard psl cinta hati perasaan bagai la kn,sbb tu la pompuan ske tgk,aku tgk gak sbb..err...dh org suh aku tgk aku tgk je la bkn sbb ati aku cm pompuan okey :P cite die mostly pasal hero n heroin nh tangkap cintan satu sme laen tp xleh nk bsame. Ade je la masalah dorang, bapak x kasi la mak x la kasi anjing x kasi la jage ati family sume la kn, tapi frankly speaking yang membuatkn aku x tdo mlm tgk cite2 cmni ble dorg duk pendam perasaan. Asal cite korea je sume cmtu,sume stok keadaan ditelan mati mak diluah mati bapak, kalo bagi kat aku,aku kulum je..hahaha walopon simple je bnde tu kn,tp dorg mesti bg complicated lak. Lepas tu mesti ade gak watak plakon pembantu nh yg duk gile kt hero or heroin. Dorg nh la kadang2 duk jd duri lam daging duk cucuk2 hero ngan heroin. Kadang2 nk mlompat gak aku rasa dpn laptop nh,nk je aku hentak kpala sekor2. Haiishhh...geram btol la. tapi apa leh watkn dorg nh pon ade ati n prasaan gak. tak salah pn korg nk syok kt hero n heroin tu kn, tp agak2 la, nh aku nk pesan kt watak2 pembantu nh, x semestinya korg kne dapat ape yg korang nk kn so back off!!marah lak kn. Xde la aku ksian kt hero ngan heroin nh,tambah2 heroin la kn sbb dorg kn sume cun!kalo x cun pun mesti comey..hahaha

"kalo tuan aku kapel gak ngan awek tu mmg aku tembak dedua ekor"

satu lagi lam cite korea nh, ko tgk la cite pe pun mesti ade shot ngah bawak kete,nnt dorg mek gamba tu dr depan kete pastu kete tu kona p kanan la kiri la,biasenye terjadi lam keadaan tegang or cemas or certain2 watak lam cite tu sedih,kire cm dorg bwk kete lam keadaan frust la,aku paling xleh blah ble smpai scene2 cmtu. Apehal la kn nk belok2 g kanan la kiri la tibe2,aku tatau pe lam pale otak director2 kat sana or kalo nk pikir positip,mngkin lembaga penapisan drama kt sne suh mskkn kut scene2 mcm nh lam sume drama korea,kalo xde gmba kete dr depan pastu belok kiri ke kanan ke mmg xleh tayang drama tu. Mengarut kn?hahaha
"nk belok kiri ke kana nh director?"

mcm biase la atas tu sume mukhadimah je, bnde aku nk cite sbenarnye pasal mcm mne drama2 korea nh leh bg effect kt idup aku. haa cite die start mse umo aku 21 taun, xde la lme pn taun lpas je..hahaha mse aku mula2 nk rapat ngan "die", da lme dh ktorg knal tp taun lpas bru nk knal ngan lebih dekat,,cewah ayat..hahaha tapi time tu mne de nk luah2 prasaan kn,sume stok men pendam je,ala cm cite korea tu,tp masing2 cm phm2 sendiri la kn. Then kalo ade mslh msti la mcm berat nk ckp je,ye la men relation yg jnis phm2 sendiri nh kn xkn nk ckp cm kapel biase je mesti la rs pelik. So aku gne la drama korea nh as a solution, meh aku translate kt korg supaya korg snang phm
aku:have u ever watch any korean drama?
die: yeah of course.love them so much
aku:u do notice how the hero n heroin feels about each other and cannot express their feeling towards each other because of this n that
die:yeah i know
aku:i mean,what the hell was that. If they really each other i think other things wouldnt be matter. if they put their love 1st before everything else the whole story would be better and they can be happy together, right?
die:riteeee...
aku: so lets not play korean drama ok.
die: ok

sbb masing2 duk jauh ckp lam fon je la kn

haa..camtu la stiap kali de mslh je, drama korea la jd penyelesaian die. watpe nk berdrama n amek kire sume bnde2 kecik yang leh jahanamkn 1 hubungan yang indah kn...hahaha main point is happy tu lg best dr sedeh patah ati kecewa merana bagai la kn. So tuk dptkn happy tu aku x kesah utk x amek kesah benda2 kecik yang penting happy and this is reality no cite2 korea k..

happy!

No comments:

Post a Comment