Sunday, October 31, 2010

weight loss~


hye uoll, ada sehat ka mnggu nh?mak sehat2 je, just earlier this week tlinge mak mengalami masalah tuli sebelah kiri, dpt la MC sehari kn, ok la tu daripada duk lam klas x dgr ape2 kn, bek mak tido je lam bilik. haha. ada gaya pondan x? aku bkn ape, da lme sgt si akak senduk tu x hupdate blog die, idup aku kosong tanpa blog akak senduk. haha. aku start mnulis mnde alah nh pn sbb terpengaruh ngan die. if i'm not mistaken, it happens in december last year, my housemate ,d'mat, lay out laptop die kt living room. for sure la aku lalu lalang situ slalu kn kalo nk kuar msk bilik. then for no reason aku usha la mnde kt laptop die tuh, kbetulan dh terpampang 1 blog. sebagai seorg yg anti blog, aku xde la berminat sgt kn, nk mek tau ps blog2 nh. at that particular time blogging is like mnde yg geli2 la, ye la tulis mnde tah ape2, mcm la de org peduli ngan ape ko tulis kn, sbenarnye aku sorg je yg x pnah pduli, pdehal blogger2 yg duk mnulis tuh ade je org yg duk follow. haha. so somehow walopon x minat aku bce jgk la, sj boring2. Aku tgk kt atas tuh, blog die meriahuoll.blogspot.

"oh blog pondan rupenye", so aku truskn membaca. die byk gne perkataan uoll lam blog die tuh, ms tuh lak aku "buta pondan". err kire cm x tau bahasa pondan nh la, so aku bce je la kn, da berpuluh entry aku baca asal nmpak perkataan tu aku pun baca la "u-wol", aku igtkn nh salah 1 term pondan or bunyi2 gatal pondan la kn, sumpah aku tatau ape makna die, jmpe ngan d'mat pn aku duk "u-woll2". stelah beberapa ari bru aku prasan, "uoll" = you all. hampeh tul, asal la die sambungkn u ngan oll tuh, dah aku slh phm beberapa ari, tgeliat mulut duk "uwol2" ngan d'mat. tapi blog die sumpah klakar la, start bce 1 entry je aku dh ktagih ngan lawak2 bapok die, kbetulan time tuh aku free kaw2 punye sbb ngah tunggu proses nk brambos dr upnm so, blog die since 1st entry taun 2007 abih aku bce sume smpai la skang. spe yg x ske cite lawak kn. tapi ble di kenangkn balik, penglibatan aku am dunia kepondanan nh dh lme gak, of course not as a pondan la, i mean pengenalan lam dunia pondan.

1st encouter dlu ms aku form 4, time tuh suci gle, aku tatau sgt isu pondan nh, until 1 day, aku ngan mmbe aku K.E, ktorg bru lpas lepak kt kuala kangsar, umah mmbe aku sorg lg, Bedu nme die. Aku nk blk aloq staq dh time tuh, tp xde bas direct dr kuala nk g alor star, so K.E ajak lepak umah die dlu kt ipoh. Aku on je since mmg kne g ipoh dlu kalo nk mek bas blk aloq staq, so nk dijadikn cite aku ngan K.E jmpe sorg brader nh kt atas bas, err agak gemok org nye, leh diibaratkn mcm badak air la gayanye, utk makluman K.E seorg yg hensem. die tanya K.E, "kul bpe skang nh dik", tp aku yg jawab since aku nh mmg seorg yg ramah tamah kn, walopn rupe xde tp friendly. haha. nothing much happen, we end up giving K.E's phone no. to that bro, bcause aku xde fon lg time tuh, biase la org miskin tegar, x mampu kut nk bli henset, 3310 pn da 800 time tuh, mau pengsan abah aku kalo die blikn sbijik tuk aku kn. tingtang2, gedebukgedebak2, pongpang2, cuti skola pn abis, ktorg pn kembali la ke MRSM Langkawi tuk mneruskn pengajian cm besa. then brader tuh start msg K.E, die mtk alamat skolah lah ape lah,kire berbagai2 gak la brader nh, lam msg tuh ktorg duk panggil die "abg", obviously he is older than us n to show respect la konon, then lpas 5-6 msg cmtu, die sudah sound, "jgn panggil abg, panggil akak je, sbb akak nh nyah". astaghfirullah..geli anak tekak aku, trus wa ngan K.E muntah secara serentak di tepi longkang. haha. xde la, ktorg geli2 gitu je. celaka punye pondan. haha. habis. pastu dh xde cite2 pondan dh...sampai la aku abis skolah.

haa..nk dijadikn cite masa ngah tunggu SPM tuh, byk gle la masa terluangkn, so aku amek ksempatan nh tuk berpeleseran ngan mmbe2 kampung di pekan aloq staq tuh dgn menyamar sbg mat rempit. hakikat die ktorg duk tepi je tgk org mrempit, nk wat aksi berani mati, rs cm x brani lak nk mati kn, so bek tgk budak2 bodoh tu je kn. haha. so dh menyamar sbg mat rempit n msti la kuar tgh2 mlm pg2 buta bru blk kn. gle ko nk nek moto tgh2hari buta, sunburn kang spe nk jwb, dr kecik lg kut mak akularang jgn main panas, so dh besar sket gua maen embun je, tu pun mak wa nk bising gak. Tapi seperti kebanyakan remaja yg len sound2 dr mulut mak wa tuh ibarat mencurah air ke daun keladi je, sumpah wa x amek port. haha. Dlm byk2 tmpat kt aloq staq tuh, kt stadium kire cm jd "port" r, kawasan tu kn jln pn ok, de byk ruang tuk berkumpul, de kdai minum byk, de tmn permainan kanak2. so hampir saban malam aku ngan mmbe2 sekampung akan lepak kt situ, kdg2 mmbe dr skolah de gak join. ko tau x pe lg yg mnarik kt situ?haa dh tntu la port pondan mencari customer, kire cm konsep "open air" punye rumah jalang la. kalo yg jalang nye betina xpe gak nh, nh jantan yg menjalang pe cer kn? die punye modus operandi snang je, org yg lalu lalang kt kawasan tuh die panggil la, then btau la harga, "rm20 je, lpas tu hampa nk bwat style apa pn xpa". murahkn?tp bg aku yg miskin tegar nh, nk buh minyak moto pun mtk duit kt abah, apetah lg nk melanggan pondan kn, hanya memandang dr 1 sudut je aku mampu, lgpn the idea of a man actually having sex with other man is sooooo disgusting. ditambah ngan keimanan senipis bawang nh kn, aku mnolak scara keras perlakuan songsang tersebut, bg free pn tamau aih. haha. sronok sbenarnye usha dorg nh, mcm2 jenis ade, yg kurus kering, yg musle cm body builder n yg spesis paling wa xleh blk, bdn stok badak sumbu pun nk jd pondan gak. gle ko, die bwk moto tuh, bontot die smpai ke seat blakang kut, moto siap da ranap dh. kuss smangat kalo tgk. haha. kdg2 ktorg akan approach gak pondan2 nh, sj kaco2, nk kaco pompuan btol x ckup konfiden lg kn, malu2 kucing lg, lgpn mne de pmpuan kuar mrayap tgh2 mlm kn, so kaco pondan pn jd la. aku ade gak wat post motem asal dorg leh jd cmnh, so kbanyakn nye mmebrikan alasan yg tipikal, mak bapak nk anak pmpn tp dpt laki, then mak slalu bg pkai bju pmpn ms kecik2 dlu, kepala abah ko, kalo mak ko bg pkai topeng gaban, xnk lak ko pkai kostum gaban ms dah beso panjang cmnh kn. wallahualam, dorg sndiri yg tau asal dorg nk jd cmtu, tp wa brasap sbb dorg slhkn parent je.
So xpe la kn, dlm duk mrayap mlm2 tuh, pak ndak wa nk kawen. so wa diperintahkn scara paksa tuk mnadi tukang cat scara free lance kt umah tok ndak wa, so bgn pg je, err dlm kul 11 cmtu wa akan mnapak msk kampung memulakn tugas sbg tukang cat amatur. Kdg2 mmbe sekampung singgah gak, smbil berbual2 kosong ngan wa. then ada 1 mangkuk n, tau aku pnye aktvt bersama2 ngan mmbe2 yg len, so die akan dtg mengutuk dan memperlekehkn aktvt mlm kami yakni melepak di stadium mengacau pondan. wa x mek port sgt pn, mampos ko la nk ckp pe pn, jnji aku x kaco ko kn. until 1 mlm nh, ttbe lak si mangkuk nh ajak wa kuar lepak stadium lak. time tu wa xde kutuk nk ajak mlepak skali, so wa angkut je la si mangkuk nh, aritu bkn men lg mngutuk kn ttbe lak join. So cm biasa la, wa akan port kt tmn mainan kanak2 tuh kat buaian smbil isap rokok, then de la 2-3 org pondan duk mrayap kt buaian tu skali, si mangkuk nh pe mnde tah dah rasuk die, tbe2 lak g ngayat bapok2 nh, err cun gak la, pkai tube ngan suar pendek ketat, hot gle kut. haha. aku wat bodo je la, nh 1st time die tgk kut sbb tu excited kn, aku truskn la mengepam asap bracun lam paru2, cool gle kn isap rokok nh?haha. then dr buaian dorg dh mrayap kt tmpt gelongsor, kali nh bkn ayat pkai mulut je, wa tgk tgn die dh start belai rmbut pondan tuh, panjag tau rmbt die, mmg kalo tgk dr blakang tu cm pontianak harum sundal mlm la. gle ko x ayu?ala2 maya karin tuh. haha. habis 1 bdn pondan tu die belai, wa da skt mata dh, ngan nyamuk yg x lut ngan asap rokok nh duk isa darah wa kn, wa ajak la die brambus, wa tkut die x thn kang die rogol pondan 2 ekor tuh spe ssh?mau pondan tuh ngandung?haa spe nk jwb. haha. dkt 5 batang wa isap rokok tanpa henti smbil ajak mangkuk tu blah, die x jgk berganjak. mmg gle btol la, seb bek la pondan2 nh dh nek rimas kne raba trus mncabutkn diri. moral die kt sini, ko jgn la nk mngata org lebeh2, silap2 aribulan ko lg la cm setan. haha. Tu dulu punye cite la, mangkuk tuh tua 2 taun dr aku, dh kawen dh pn die skang. nh kalo aku cite kt bini die kn agak2 pe la jd kn?haha.


aiseh termengarut byk lak psl pondan, motif aku mnulis arini sbb nk share berat bdn aku. tgk banner kat atas tuh tulis bdn berat kn, tp slalu cite xde kne mngena ngan berat pn kn. haha. aku dari dlu lg bercita2 tuk mnjadi lelaki kurus, xde la obses sgt nk kurus kn, stakat keinginan je, jarang la mnjadi, tp ok la dr xde inisiatif langsung kn, gemok dr kecik smpai ke tua, ssh la kn, so cite die ms aku bru msk alam dlu berat aku 73kg, hehe. Nh sume sbb kje jd waiter kt hotel la nh, ari2 aku tibai buffet hotel, mne x bdn naek cm belon kn. da alang2 msk regimental style punye akademi aku cbe la nk kuruskn blk, sbulan lpas msk sini start bulan posa, then awal bulan posa aritu aku timbang berat aku 72kg, trun sekilo je. da abis sbulan posa, aku timbang lg kt mlaka sntral b4 blk raya aritu berat 70kg, sket gak trun, puasa kaw2 pn xleh nk trun kn, blk dr cuti raya aku timbang lg, 70kg gak, pnimbang nh mcm x btol je. sbulan lpas tuh aku timbang lg, ko rs bape? 70kg gak. xkn xleh trun dh kut berat nh. then 3 mnggu lpas ms derma darah aku timbang lg, 68 kg, haha. da trun! so target aku skang nk capai 60~63. tapi agak ssh la, skang nh aku bykkn joging n kurgkn mkn nasi, mlm lak mmg x sntuh langsung nasi, tp lam masa yg sama aku de training muscle gak sket. so ble bdn trun then msucle jd keras berat aku statik la plak, kalo joging je x men muscle langsung kang burok lak, mengglebeh je sbb byk kulit lebeh kn. tu la dlu mkn x beringat langsung, maen bantai je, skang kn da ssh. x kesah la cmne pn kn. 1 thing 4 sure, bnde cmni x leh nk rushing2, so konklusi die aku akan pelan2 kayuh. cheers!


No comments:

Post a Comment