Sunday, May 16, 2010

SMS dari pondan


"hi, sy babi"

Peluang utk mkn babi nh mmg sangat tipis la bagi kte umat islam nh sbb babi tu kn haram dan dr kecik lg ustad2 n ustazah duk ajaq babi nh kotoq ada banyak kuman dan macam2 penyakit lagi la. Even tersentuh pn dh kna samak kn,bayangkn la betapa kotoqnya menatang tu, apatah lagi nk di wat benda mkn kn, mau berdarah usus nk samak ngan ayaq tanah kn.
Satu petang nh aku pegi joging kat taman berhampiran, kata badan berat, mesti la nk ringankn balik kn. Mcm biasa la, kalo aku keja pagi ptg tu kalo x penat n kalo x ujan mmg aku pegi joging la. Mungkin ade lebih dari dua "kalo" lam ayat sbelum nh, maksudnye aku jarang la dpt pegi joging nh kn atas sbb2 halangan yang x dpt aku elakkn.(hahaha) Mcm biasa la smpai umah je, aku tukar baju sume siap2 nk g joging, then tgk dapor stok megi aku da nk abes. Seluk poket suar jeans cekau RM50. "lepas joging nh leh singgah the store sat beli megi". Kuar umah je aku kasi kunci sume pintu utk kselamtan barang2 lam umah, maklumla kn bkn brg aku, mau kne rompak mampos kne ganti blk. Aku pn ngan penuh bsemangat pegi kt lif igt nk turun ikut tangga je. Pikir2 balik mau tcabut lutut turun tingkat 8 kn, aku pn stretching la skit2 smbil tnggu lif. Sampai je lif tu, lif tu tbukak! "kttiing" bunyik lif tu. Muncul la org yg aku ske sgt2 my "beloved" pondan housemate. Nmpak aku ngah stretching kt dpn lif tu, ngan ayunye die lontarkan senyuman pondan die. NK muntah aku!!! Tp aku balas blk senyum die tu, dh tntu la aku malu duk stretching sorg2 dpn tu, aku igtkn xdak org lam lif tu..huhu

"stretching...stretching...stretching..smpai nmpak pondan ye"

Smpai je joging track, aku pn start la joging, mule2 slow dlu kasi panas bdn kn, 2nd round laju sket, 3rd round lagi laju. Aku rs pondan2 yg duk bsantai kt buaian kt tmn tu pn kagum ngan stamina aku.(haha) msk round 5 je aku da pancit. tengok jam pn dah dkt kul 7 dh, aku pn hentikan la aktiviti sehat aku nh, trus cabut nk pegi the store beli megi.
Smpai the store je aku capai bakul satu, ala2 makcik2 shoping barang dapor kn, bakul mesti ada. Nampak telur, aku amek 10 biji, amek sos sbotol, amek frozen meatball speket, "kalo campur lam megi mesti sdp" . Lepas tu g cari hidangan utama, MEGI KARI LETUP. Aku amek sbungkus pastu ternampak lak kt bahagian bawah skali. "RAMEN KIMCHI FLAVOR" mcm sedap je nh, aku kn duk layan cite korea skang,Family Outing. dorg duk mkn mnatang ramen tu selalu. Sepeket rm15 tu, maklum la impot dr korea.

"megi import punya"

Balik umah je aku placing ramen kimchi aku yg mahal tu kt dapor bagi pondan tu jeles, die mkn megi biase je, aku megi import beb.
Esok petangnye lepas "brunch" ramen kimchi tu, aku pun pegi la kje. Malamnye aku dpt msg dr pondan:
pondan:"fahmi, kimchi ramen tu ko punye ke?"
aku : "a'ah, npe?" ringkas dan padat aku reply. lam ati nh duk kata " sah nk pow ramen kimchi aku nh"
pondan : "xde. ktorng prasan de pork flavor seasoning dlm ingredient die"
aku : terkesima! "yeke?hahaha aku da mkn la td" masih lagi berlagak cool walopon aku da mkn perisa babi tu. Patut la sedap.(hahaha)
pondan :" ko gne periuk mne masak td?yg ade tangkal ke xde?"
aku :"yg xde tangkal"
pondan : "ouh, xpe la"


"fahmi, ko mkn babi..hihi"

pondan nh....aishhhh..die lebih concern psl isu mknn halal haram daripada tabiat die tu. yang die bersekedudukan ngan brader tu die x pikir lak kn?nabi x mngaku umat kut. Ustad die dlu x pnah cite ke psl kaum nabi lut yg Allah tbalikkn bumi psl homoseks tu. Aku benam gak kang kepala pondan nh lam tanah. Aku x slhkn die tegur aku psl perisa babi tu kn, tp sbb die concern psl periuk yg pnah gne ade bekas babi tu yg buat aku hangin tu.





















"yg mne lg berat?"

1 comment:

  1. hahahahhahahhahaha..
    ehem2..kot2 pondan tuh nk jadik ustazah kot pas ni...dapat hidayah kate....kelessssss!!!!!!

    ReplyDelete